piątek, 30 listopada 2012

9. "Łaska utracona" Bree Despain

recenzja książki "Łaska utracona"

To już kolejny raz, kiedy spotykamy się z życiem pewnej dziewczyny, córki pastora, opisanym w drugim tomie serii Bree Despain. Jak możemy wnioskować z tytułu bohaterka będzie walczyła ze swoim wewnętrznym wilkiem, aby mu nie ulec. Co czeka jeszcze Grace Divine?



"Czułam, że kocham cię tak bardzo, że jestem w stanie poświęcić dla ciebie wszystko"

Grace była jedyną osobą, która mogła wyleczyć Daniela z klątwy wilkołactwa. Wiedziała przy tym, że skazuje samą siebie na ten sam los. Jednak nic nie mogło jej powstrzymać, ponieważ kochała tak mocno, że poświęciła się dla ukochanego. Teraz po dziesięciu miesiącach Grace trenuje ze swoim chłopakiem, tak aby wilk nie miał wpływu na jej życie. Pragnie ponadto zostać Niebiańskim Ogarem i uratować brata, który nieoczekiwanie dzwoni do siostry ostrzegając ją.

"Nigdy nie trać czujności"

Bohaterka nie wie co o tym myśleć. Jude mógł być przecież pod wpływem wilka, a jego słowa mogły być kpiną, kłamstwem. Ale w głębi duszy czuje, że to była prośba o pomoc i za wszelką cenę musi go odnaleźć. Jej brat może nie być już jednak tym samym człowiekiem, jakiego pamięta. Sytuacji nie poprawia fakt, że Daniel staje się dziwnie tajemniczy i przestaje trenować z Grace. Dziewczyna nie mając w nim wsparcia poznaje Nathana Talbota, który obiecuje, że pomoże pomoże jej w odnalezieniu brata.

"Wilk stara się zniszczyć miłość, wygnać ją z twego serca, chce, byś zniszczyła wszystko co kochasz"

Talbot wydaje się być taki jak Grace - osobą, która nie uległa jeszcze wilkowi. Dziewczyna zaprzyjaźnia się z nim i stają się sobie coraz bliżsi. Nie zapomina jednak o Danielu, który coraz częściej ją okłamuje i ukrywa przed nią prawdę. Talbot uczy ją natomiast sztuk walki i przygotowuje do spotkania z Królami Cienia, gdzie podobno znajduje się Jude. Grace widzi, że lepiej radzi sobie ze swoimi mocami, a sposoby uczenia Talbota są  bardziej skuteczne, choć inne niż jej chłopaka. Nie zdaje sobie jednak sprawy z tego, że jest to zła droga i jak wielką kontrolę ma nad nią wilk, który coraz częściej do niej przemawia. Czy jest już dla niej za późno?


Kolejna część "Dziedzictwa mroku" jak najbardziej zasługuje na pozytywną recenzję. Akcja skupia się tutaj głównie na odnalezieniu Juda, który opuścił rodzinę po tym ja zamienił się pierwszy raz w wilka. Sytuacja w domu Grace też nie układa się ciekawie, ponieważ jej mama popadła w depresję, a  tata szuka syna po całym kraju przez co nie ma go ciągle w domu. Widać tutaj jak delikatna jest to sprawa. Dodatkowo ludzie są spostrzegawczy i wyjątkowo okrutni.

Miłość Grace i Daniela jest taka czysta i niewinna. Ufają sobie bezwarunkowo, wiedzą, że zrobiliby dla siebie wszystko. Zostało to tak wykreowane, żeby skontrastować jakie wilk podsycał u Grace uczucia. Były to zazdrość, złość, gniew, nieufność. To wszystko było tak odmienne od tego prawdziwego uczucia. Przez chwilę bohaterka wydawała mi się aż zbytnio dobra, wyidealizowana i nierealna. Bo chyba każdy doświadczył kiedyś niejednokrotnie tych 'złych' emocji, jednak uważam to za coś normalnego, coś co sprawia, że jesteśmy kim jesteśmy, to kształtuje naszą osobowość. Nie spotkałam jeszcze takiej 'świętej' osoby jak przedstawiona tutaj Grace.  Może autorka chciała pokazać w ten sposób, że każdy z nas zmaga się ze swoim wewnętrznym wilkiem. Mogłoby tak być, jakby się zastanowić, taka możliwość jakoś do mnie przemawia. Tym bardziej, że mogę mieć w sobie jakiegoś wilka :)

W "Łasce utraconej" znajdziemy historię wielkiej miłości, która 'pogubiła' się po drodze i zamieszkały w niej brak zaufania i niepewność. Oprócz tego do akcji zostały wprowadzone nowe postacie, takie jak Gelale i Akhowie, przenosząc nas w ten sposób do tego mrocznego świata z książki. Przykładem nowego bohatera  może tu być Talbot, z którym do końca nie jest wiadomo jaką rolę odegra. No i zakończenie właśnie! Nie czegoś takiego się spodziewałam. Kiedy akcja rozwijała się jak dla mnie dosyć spokojnie, nagle nastąpiła tak wielka zmiana! To niewiarygodne, że wszystko działo się tak szybko i dynamicznie. Przez język autorki czułam się jakbym tam była i wszystko widziała, przeżywała. W pewnych momentach miałam łzy w oczach, ale nie zdążyłam się wypłakać, bo już działo się coś nowego. Dochodząc do ostatniej kartki musiałam się upewnić czy to naprawdę koniec. Nie mogłam usiedzieć w miejscu. Jak to się mogło skończyć w takim momencie?!

Czekam z niecierpliwością na ciąg dalszy. Moja ocena jest bardzo podobna do pierwszej części, ale odejmuję jej pół punktu przez to, że było tutaj tak mało Daniela :) Więcej uwagi zostało skupionej na Talbocie. Chociaż on też jest ciekawą postacią to nie jest jednak moją ulubioną.  Ale i tak uwielbiam tę serię. Moja ocena 8.5/10  


informacje o książce

16 komentarzy:

  1. Przyznam, że ten tytuł już według mnie nie posiada tak ogromnej magii. Jednak lektura na pewno nie byłaby stratą czasu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie najczęściej zdarza się, że pierwsze części z serii są najlepsze. A szkoda... Jednak i tak lubię tą historię :)

      Usuń
  2. Fajnie : )
    Obserwujemy ?
    Pozdrawiam ! :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyczuwam lekki chaos w fabule. Nie wiem, czy jestem przekonana do tej serii, ale jeszcze się zastanowię. Na pewno dość ciekawa fabuła, aczkolwiek jeszcze mało przekonująca. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeczytałam pierwszą część i byłam nią zafascynowana (co oczywiście wiesz xD), więc dalsze części też będę musiała przeczytać. Nie ma bata. :D

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. wydaje się świetna , ostatnio fascynują mnie takie książki ; >

    OdpowiedzUsuń
  6. http://agareviews.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam i bardzo mi się podobała. Teraz poluję na trzeci tom:)
    Mogłabyś wyłączyć weryfikację obrazkową??:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, zapomniałam wyłączyć :) Już się poprawiam

      Usuń
  8. Koniecznie muszę przeczytać tę serię, zwłaszcza po tak pozytywnej recenzji.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przede mną jeszcze pierwszy tom, który kupiłam dość niedawno.

    OdpowiedzUsuń
  10. Może się skusze :)

    Obserwujemy ? Bardzo chciałabym dobić pełnej ilości obserwatorów ! ♥
    http://artist-of-your-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Wysłałem propozycję współpracy. Proszę sprawdzić również zakładkę spam.

    OdpowiedzUsuń
  12. ta seria ciągle jeszcze przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie lubię fantastyki, wilkołaków, czarów itp., niemniej jednak recenzja godna uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  14. kiedyś przeczytałam szczególnie niepochlebną recenzję pierwszej części i wtedy uprzedziłam się do serii.

    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...